Logowanie dla studentów

Program studiów

 I Badania Kliniczne i Rozwój Leku

  • Badania i rozwój produktów leczniczych - od odkrycia substancji do wprowadzenia na rynek
  • Fazy badań klinicznych i ich miejsce w procesie farmakoterapii
  • Regulacje prawne w badaniach klinicznych, ich aspekty społeczne oraz kwestie etyczne
  • Eksperymentalne i nieeksperymentalne metody oceny interwencji medycznych
  • Outsourcing w badaniach klinicznych
  • Znaczenie badań klinicznych dla krajowej gospodarki, epidemiologii i zdrowia publicznego
  • Rola badań typu Real World Evidence
  • Wprowadzenie do biotechnologii
  • Specyfika odkrycia i zastosowań leków biologicznych, regulacje prawne
  • Wyroby medyczne we współczesnej medycynie
  • Przedsiębiorczość i nowe technologie

 

II Studium Farmaekonomiki, HTA, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego

Blok 1 - Ewolucja systemu ochrony zdrowia i ubezpieczeń zdrowotnych

  • Stan zdrowia ludności a popyt na usługi zdrowotne oraz leki
  • Organizacja ochrony zdrowia w Polsce
  • System finansowania opieki zdrowotnej
  • Ubezpieczenia zdrowotne
  • Ewolucja systemu powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego
  • Zasady refundacji świadczeń zdrowotnych oraz środków farmaceutycznych
  • Ustawa Refundacyjna
  • E-zdrowie
  • Telemedycyna
  • Medycyna spersonalizowana
  • Zasady budowy koszyka, ustalania cen leków i taryfikacji świadczeń

Blok 2 - Uwarunkowania prawne rynku farmaceutycznego

  • Ustawy o Narodowym Funduszu Zdrowia oraz zakładach opieki zdrowotnej
  • Zapewnienie jakości produktów leczniczych (GMP, GLP, GCP)
  • Procedury dopuszczania do obrotu leków w Unii Europejskiej
  • Nadzór nad bezpieczeństwem farmakoterapii - nowe rozwiązania w Unii Europejskiej
  • Struktura dokumentacji rejestracyjnej zgodnie z wymogami Wspólnego Dokumentu Technicznego
  • Prawo farmaceutyczne - nowe zasady rejestracji leków w Polsce
  • Dopuszczanie do obrotu leków generycznych, znaczenie dla przemysłu krajowego
  • Nowe prawo farmaceutyczne, znaczenie dla pacjenta - badanie czytelności ulotki informacyjnej
  • Wybrane zagadnienia ustaw o: nieuczciwej konkurencji, ochronie własności przemysłowej i danych osobowych, podatku od osób prawnych i fizycznych
  • Leki biologiczne i biopodobne, know-how, aspekty prawne i ekonomiczne

Blok 3 - Organizacja i zarządzanie firmą farmaceutyczną

  • Dynamika innowacyjna przemysłu farmaceutycznego
  • Macierzowe struktury zarządzania firmami farmaceutycznymi
  • Zasady prowadzenia badań klinicznych
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Komunikacja i negocjacje w sektorze farmaceutycznym
  • Sunshine Laws
  • Finanse dla farmaceutów
  • Zarządzanie innowacjami w polskim przemyśle farmaceutycznym 

Blok 4 - Podstawy marketingu farmaceutycznego

  • Zarządzanie marketingiem farmaceutycznym
  • Rola badań rynku w zarządzaniu marketingiem i sprzedażą
  • Monitorowanie konkurencji
  • Ewolucja łańcucha dystrybucji środków farmaceutycznych
  • Gospodarka lekami w szpitalach:
    • struktura
    • legislacja
    • zarządzenia NFZ
    • powiązanie z realizacją badań klinicznych
    • audyt prawidłowości realizacji gospodarki lekami w szpitalu
  • Zintegrowane systemy informatyczne w opiece farmaceutycznej
  • Wykorzystanie baz danych oraz nowoczesnych narzędzi informatycznych w zarządzaniu relacjami z klientem - technologia Customer Relationship Management
  • Skoordynowana Opieka Farmaceutyczna - Pharmacy Benefit Management

Blok 5 - Farmaekonomika

  • Podstawy farmakoekonomiki - jej rola i miejsce w naukach medycznych i ekonomicznych
  • Medycyna oparta na dowodach naukowych (EBM)
  • Rodzaje, identyfikacja i pomiar kosztów w ochronie zdrowia
  • Typy i rodzaje badań farmakoekonomicznych
  • Ocena technologii medycznych nie - lekowych
  • Farmakoekonomika w praktyce - warsztaty (case studies)
  • Wytyczne prowadzenia analiz farmakoekonomicznych, zastosowanie farmakoekonomiki w refundacji
  • Raport HTA jako wsparcie w procesie negocjacji z Komisją Ekonomiczną w Ministerstwie Zdrowia

Blok 6 - HTA - Ocena Technologii Medycznych 

  • Wstęp do HTA, w tym przegląd sposobów wykorzystania HTA w Europie
  • Wyszukiwanie w bazach publikacji medycznych – przegląd systematyczny
  • Metaanaliza wyników przeglądu systematycznego
  • Sposoby wykonywania analiz ekonomicznych (model Markowa, drzewo decyzyjne)
  • Sposoby wykonywania analizy wpływu na budżet (perspektywa, scenariusze - podstawowy, optymistyczny, pesymistyczny oraz analiza wrażliwości)
  • Europejska sieć HTA: EUnetHTA, narzędzia współpracy międzynarodowej, dyrektywa o opiece transgranicznej nad pacjentami (deklaracja utworzenia europejskiej sieci), harmonogram działań w celu stworzenia sieci

 

III Sprzedaż i Marketing Leków
  • Specyfika sprzedaży w przemyśle medycznym
  • Wprowadzenie do marketingu farmaceutycznego
  • Marketing produktu, plan marketingowy, badania rynku
  • Przykładowe rodzaje badań marketingowych w farmacji
  • Coaching, mentoring, motywacja; samokształcenie i rozwój
  • Negocjacje i mediacje
  • Ścieżki karier w przemyśle farmaceutycznym

 


Nasz adres

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
ul. Koszykowa 79, 02-008 Warszawa
Biuro obsługi programów i rekrutacji:
tel. +48 22 234 70 89

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

×