Zajęcia podzielone są na cztery moduły:
MODUŁ I
Wprowadzający studentów do Programu Total Design Management i obejmujący zagadnienia biznesowe oraz wzornicze a także zrozumienie filozofii Design Thinking.
Przedmioty | Czego się nauczysz? |
Design Thinking |
- posługiwania się metodami i procedurami projektowania łączącymi aspekty ergonomiczne, funkcjonalne, technologiczne, estetyczne i rynkowe w oparciu o metodykę Design Thinking. |
Elementy ekonomii | - kluczowych mechanizmów gospodarki, podstawowej analiz otoczenia społeczno-ekonomicznego firmy, podstawowych scenariuszy gospodarki polskiej i światowej. |
Skuteczna komunikacja | - podstaw siły przekazu w przestrzeni biznesowej. Rozwiajnia umiejętności promowania i obrony własnego stanowiska. Poznania sposbów radzenie sobie z krytyką. |
Wprowadzenie do konkurowania przez wzornictwo |
- potencjału biznesowego we wzornictwie. |
Etyka i społeczna odpowiedzialność w biznesie |
- zasad zrównoważonego rozwoju w codziennej praktyce biznesowej, poznania instrumentarium wspierającego wdrażanie zasad etycznych w firmie oraz zapoznają się z przykładami najlepszych praktyk CSR. Pozwoli to na wykorzystywanie zasad zrównoważonego rozwoju / CSR jako źródła przewagi konkurencyjnej na poziomie produktu / usługi i/lub postrzegania marki korporacyjnej. |
MODUŁ II
Wprowadzający do wybranych specjalizacyjnych zagadnień potrzebnych studentom do przeprowadzenia projektu finalnego. Blok ten jest podzielony na dwie ścieżki (istnieje możliwość skorzystania z obu):
Przedmioty | |||
Ścieżka dla menedżerów | Czego się nauczysz? | Ścieżka dla designerów | Czego się nauczysz? |
Propedeutyka wzornictwa | - odróżnienia produkcji przemysłowej od rzemiosła i zrozumienie istoty designu. |
Umiejętności zarządzania oraz Zarządzanie operacyjne i Lean Management |
- zasad finansowych implikacji swojej działalności w ramach przedsiębiorstw, zarówno po stronie kosztowej jak i po stronie przychodów. |
Zjawiska i trendy kształtujące projektowanie produktów i usług |
- wskazania specyfiki polskiego designu i polskiej szkoły narodowej na tle zjawisk międzynarodowych. |
Zarządzanie Projektem – wprowadzenie |
- zasady funkcjonowania projektów w organizacji i ich znaczenia. |
Ergonomia i doświadczenie użytkownika w projektowaniu |
- wykorzystania ergonomii w kształtowaniu środowiska życia i pracy człowieka.
- poznania zasady, że gwarancją uzyskania produktu o wysokiej. jakości rynkowej jest konsekwentne stosowanie zasady antropocentryzmu. |
Zarządzanie Projektem (warsztaty) | |
Strategia Projektowania. |
- istoty i znaczenia procesu tworzenia nowego produktu oraz analizy różnych możliwości jego przebiegu i umiejętności dostosowania go do specyfiki własnej firmy czy zadania projektowego. |
Marketing w designie |
-umiejętności zrozumienia klienta i konsumenta, jego zachowań i potrzeb oraz najważniejszych czynników wpływajacych na zachowanie nabywców indywidualnych. |
Twórcze |
- metod heurystycznych oraz narzędzi wspierających proces twórczego rozwiązywania problemów projektowych. |
Decyzje finansowe |
- elementów mających wpływ na podejmowanie decyzji finansowych.
|
Odpowiedzialny design produktów i usług |
- zasad społecznej roli projektantów, radzenia sobie z wyzwanimi współczesności. Dzięki czemu studenci będą potrafili wymienić najważniejsze obszary i opisać w jaki sposób design może wpływać na jakość życia ludzi. |
|
|
Zintegrowanie projektowania i najnowszych technologii |
- jak wzornictwo przemysłowe związane jest z rozwojem cywilizacji opartym na przemyśle - traktowania projektu jako zespołowej, interaktywnej współpracy z producentem. |
|
|
Prototypowanie i testowanie produktów i usług |
- metod pracy NC.ART jako firmy wykonującej modele, makiety, prototypy i produkty |
MODUŁ III
Integrujący wybrane zagadnienia potrzebne studentom do przeprowadzenia projektu finalnego. Blok ten jest pierwszym etapem integracji pomiędzy projektantami a ludźmi biznesu. Przedmioty zawarte w tym bloku zajęć obejmują zagadnienia kluczowe dla obydwu grup. Studenci pracują na prawdziwych studiach przypadku przeprowadzając analizę oraz wymieniając własne spostrzeżenia i dzieląc się swoimi uwagami z kolegami reprezentującymi różne podejścia, co daje początek dialogu i owocnej współpracy pomiędzy projektantem a przedsiębiorcą. Studenci poznają najważniejsze aspekty z zakresu zrozumienia potrzeb klienta i konsumenta, kreatywności i innowacyjności w projektowaniu nowych produktów, finansowania budżetu przez Programy Unijne, oraz wybranych aspektów prawnych. Ponadto uczą się jak skutecznie pracować w zespole, poznają techniki negocjacji oraz sztukę efektywnej prezentacji projektu. Innowacyjnym elementem Programu jest możliwość spotkania z gośćmi specjalnymi: projektantem oraz reprezentantem biznesu, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i spojrzeniem na strategię biznesową opartą na designie.
Przedmioty | Czego się nauczysz? |
TEST WIEDZY | |
Przedsiębiorczość i Innowacyjne Modele Biznesu |
- poznasz problematykę zarządzania innowacjami w organizacji |
Metodyka współpracy przedsiębiorcy |
- poznasz (od strony praktycznej) szerokie spektrum zagadnień nieodzownych w budowaniu współpracy przedsiębiorcy i projektanta. |
Kreowanie i zarządzanie marką a design |
Zajęcia pozwolą zrozumieć: |
Budowanie strategii firmy w oparciu o design. |
- określania roli wzornictwa w rozwoju firmy, korzyści wynikających z jego wykorzystania oraz znajomości podstawowych strategii zarządzania wzornictwem. |
Mechanizmy powstawania trendów |
Zdobędziesz wiedzę z zakresu: |
Kreatywność i innowacyjność w projektowaniu nowych produktów i usług |
- rola projektanta w procesie powstawania nowych produktów, przestrzeni publicznych, usług |
Wybrane aspekty prawne rozwoju nowych produktów |
- znajomości podstawowych regulacji z zakresu prawa własności intelektualnej |
Umiejętność pracy w zespole i techniki negocjacji |
- zwiększania efektywności zespołu. |
Czynniki sukcesu wdrożenia rynkowego produktu i usługi |
- poznasz główne elementy strategii wdrożeń rynkowych i jaka jest rola działu marketingu a jaka rola sprzedaż. |
Techniki efektywnej prezentacji projektu |
- jak przygotowywać efektywną prezentację |
MODUŁ IV
Obejmujący warsztaty projektowe podczas których studenci pracując w grupach złożonych z projektantów oraz ludzi biznesu będą w praktyce poznawać proces projektowania i rozwoju nowego produktu, zaspokajającego potrzeby klienta, oraz w ramach projektu końcowego projektować w grupach swój własny produkt innowacyjny. Blok ten jest złożony z czysto praktycznych zajęć i kończy się prezentacją projektu do oceny.
Przedmioty | Czego się nauczysz? |
TEST WIEDZY | |
Warsztaty projektowe |
- praktycznych umiejętności zarządzania działaniami procesu rozwoju produktu w poszczególnych jego fazach. |
Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej
ul. Koszykowa 79, 02-008 Warszawa
Biuro obsługi programów i rekrutacji:
tel. +48 22 234 70 89